A Napsugár csoport nevelői:
Duráczky-Bozsó Nóra Leila – német nemzetiségi
óvodapedagógus
Bereznay Judit - óvodapedagógus
Pál Fanni – óvodapedagógus
Fiertelmeister Klára - dajka
„Segíts nekem, hogy magam csinálhassam.” (Maria Montessori)
A kétnyelvű csoport vegyes életkorú, amely csodás lehetőséget
nyújt az együtt tanulásra, az együttműködésre és a közösség formálására. A mi
közösségünkben minden gyermek egyedi, a gyermek fejlődése során segítünk
kibontakoztatni a gyermek egyéniségét. Érzelmi nevelésünkben fontos szerepe van
a szeretet, a megértés gyakorlásának, az egymáshoz való alkalmazkodás
fontosságának, melyek elősegítik feladattudatuk, helytállásuk, kitartásuk,
türelmük fejlesztését.
Csoportunk mindennapjait, az
élmény- és tapasztalatszerző tevékenységeket német és magyar óvodapedagógusok
és egy dajka néni tervezi, szervezi.
Az óvodai év témáit a projektmódszer segítségével dolgozzuk
fel játékos módon.
Miért
a projektmódszer?
Az óvodánkban szükség van
olyan szemléletű nevelési módra, amely kielégíti mind az óvodai nevelés célját,
- szem előtt tartva a kompetencia alapú óvodai nevelést-, mind a legfontosabb
nevelési értékeink megalapozását. A projektmódszer ilyen. A gyermekből, a
gyermek gondolkodásából és érzelmi igényeiből indul ki.
Az óvodai projektek olyan
összetett játékos feladatok, amelyeknek középpontjában egy gyakorlati
természetű probléma áll. A projekt pedagógiának köszönhetően, a gyermekek a
tevékenységek tervezésétől, a megvalósítás folyamatáig minden folyamatban részt
vesznek, minden esetben lehetőségük van a választásra, ezért szívesebben
kapcsolódnak be a napi folyamatokba, és szívesen várják a játékos
tevékenységeket.
A projektmódszer néhány
fontos jellemzője:
·
a gyerekek aktív részvételére és
érdeklődésére, együttműködésére épül
·
óvodapedagógus-gyermek, gyermek-gyermek
közötti természetes együttműködés
·
tevékenységekben vagy tevékenységek
sorozatában valósul meg
·
időtartama viszonylag hosszabb (a gyermekek
érdeklődésétől függ)
·
a témával kapcsolatos lehető legtöbb
összefüggés felszínre kerül
·
a tevékenységekbe integrált
műveltségtartalmakat sokoldalú tapasztalás során szerzik meg
·
a gyerekek aktívan és cselekvően „élik” az
életet, megismerésük fő forrása a közvetlen tapasztalás
·
nagy szerepet játszik a szülői támogatás és
közreműködési készség
Tevékenységeinket komplexen
szervezzük, erősítjük a mindennapok során az összetartozás érzését, erősítjük a
közösség iránti szerepvállalást az egyéni bánásmód
alkalmazásával.